Dnes stačí jedno kliknutí myši a za pár dní již stojí doručovatel se zásilkou u dveří. Tak snadné je nakupování přes internet v současnosti. Jak se však takové nákupy odehrávali, když ještě byl patřil pojem počítač nebo internet do slovníku cizích slov?
První typ „pošty“ se vyvinul již ve starém Egyptě v rámci výměny zpráv a listin, které byly přepravovány na lodích cestovatelů a předávány poslům na koních. Kořeny našeho současného zásilkového obchodu leží blíže: jako zakladatel zásilkového obchodování je považován Ernst Mey, který zboží od roku 1886 prodával prostřednictvím katalogu obsahujícího zboží z plastu.
To, co tenkrát v malém měřítku začalo, se postupem času díky průmyslovému pokroku a současným moderním technologiím stalo fenoménem v zahraničí a v České republice se zařadilo mezi leadry – a to je online nakupování.
Vánoce jako špička online nákupů
Dle serveru Podnikatel dosáhly české e-shopy ve vánočním období od října až do prosince minulého roku obratu až 93 miliónu Kč. Ve srovnání s rokem 2013 to je o pětinu více a zajímavé je i ohlédnutí do roku 2010, kdy se obrat pochyboval na cca 22 milionech Kč. Podobný trend můžeme tedy očekávat i v tomto roce a e-shopy by se na něj měl – čím dřív, tím líp – připravit.
Již od poloviny září se začíná zvyšovat poptávka po obalech na zasílání všeho druhu. Podzim a zima patří každoročně ke špičkám v zasílání a tedy i v nákupech obalů, aby se všechny balíčky včas zabalili a vyexpedovali k zákazníkovi. K nejvytíženějším měsícům řadíme jednoznačně listopad, kdy se poptávkách po obalech a obalových materiálech nachází na svém vrcholu.
Jaké obaly jsou ve vánoční sezóně nejžádanější?
Takřka ve většině případů pro balení a zasílání elektroniky, mobilů, hraček, dotykových tabletů, módy a oblečení, parfémů, láhví vína či destilátů a jiného spotřebního zboží je nejlevnějším a nejpopulárnějším obalovým řešením klasická krabice z třívrstvé popř. pětivrstvé lepenky. Zda-li použít tří nebo pětivrstvou krabici závisí na křehkosti či hmotnosti zboží. V případě těžkých či choulostivých produktů vsaďte na pětivrstvou krabici, pro lehké a odolnější artikly využijte třívrstvé kartony. V eshopu Rajapack.cz se nachází také speciální obaly pro bezpečné zasílání knih, kalendářů, DVD či blu-ray, vína atd. Pro zasílání módních oděvů, textílií pro domácnost, obuvi a jiného “měkkého” zboží jsou nejoptimálnější lehké plastové obálky.
Pro obalení artiklů v krabici popř. jeho fixaci v obalu doporučujeme bublinkovou fólii s drobnými popř. velkými bublinami. I zde platí pravidlo – pokud zasíláte těžší zboží, použijte silnější ochranu tzn. bublinkovou fólie s velkými bublinami.
Pro uzavření krabice vsaďte na osvědčenou PP pásku popř. pásky s potiskem. Firemní páska s potiskem je každý rok pro vánoční sezónu ideálním produktem. Nejen, že balík uzavře, ale propaguje firmu na každé odeslané zásilce. Pokud zohledníme, že se v roce 2014 rozeslalo přes e-shopy ve 3 posledních měsících přes 32.000 produktů, pak se potištěné pásky o Vánocích řádí k reklamním nosičům s velmi vysokým potenciálem. Společnosti by však měly myslet na jejich koupi co nejdříve, jelikož výroba potištěné pásky trvá cca 2-3 týdny – nejzazším měsícem pro jeji objednávku na Vánoce je tedy měsíc říjen.
Jakmile je krabice zalepena, stačí na ni nalepit průvodní obálku s fakturou (nejžádanější je bez potisku) a zásilka je připravena k předání poště či zásilkové společnosti.
Přejeme vám úspěšný vstup do zásilkové “online” sezóny 2016!