Jak může nepodstatný detail jako třeba malý dárek v balení pomoci vaší značce a její prodejnosti? Odpověď se ukrývá v nečekané radosti, kterou dárek dokáže vyvolat.
Dle magazínu Forbes, je pravděpodobnost prodeje u stávajícího zákazníka 60 až 70 %, zatímco u nového zákazníka je to jenom 5 až 20 %. Z toho vyplývá, že investice do již získaného zákazníka a do marketingových aktivit, které podpoří jeho další nákup, je z pohledu prodejce efektivnější než investice do získání nového zákazníka. Je totiž pravděpodobnější, že investice do stávajícího zákazníka vygeneruje zisk. Proto by se neměla podceňovat péče o stávající zákazníky, třeba ve formě přidání dárku. Takovým dárkem může být jakýkoliv dodatečný předmět nebo krátká zpráva s poděkováním.
Typ zboží, jeho účel a také identita značky by měli stát za rozhodnutím, co do balení přibalit. Zamyslete se nad tím, čím můžete zákazníka při rozbalování zásilky potěšit. V tomto případě platí, že výška zdrojů, které do přibaleného dárku investujete, nerozhoduje o intenzitě vyvolané radosti. Mnohem důležitější je myšlenka, která vykouzlí úsměv na tváři zákazníka. Proto investujte spíš do času na vymyšlení vhodného typu dárku.
Proč je dárek v balení důležitý?
- Představuje relativně finančně nenáročnou péči o zákazníka.
- Dokáže být úzce cílený, a proto i efektivní.
- Poděkujte za nákup buď personalizovaným poděkováním, anebo slevou.
- Již přesně víte, co zákazník chce, proto mu můžete poslat informaci nebo vzorek podobného či navazujícího produktu, a tím zvýšíte šance na další nákup.
- Správně zvolený přibalený předmět zvyšuje loajálnost zákazníků k vaší značce.
Výzkum společnosti DiMaBay ukázal, že až 87 % katalogů a marketingových brožur přidaných do balení, je přečtených. Studie dále identifikovala požadavky na vytvoření úspěšných příbalových předmětů. Uvádíme i procenta důležitosti daného požadavku.
- Příbalová informace se zajímavou nabídkou. (67 %)
- Jasná a krátká informace. (65 %)
- Nabídka šitá na míru pro konkrétního zákazníka. (63 %)
- Snadno čitelné informace. (63 %)
- Jasná a zřetelná informace o tom, od jakého prodejce/značky nabídka nebo informace pochází. (59 %)
- Jeden balík by neměl obsahovat velké množství přibalených předmětů. (52 %)
- Přibalený předmět rozměrově odpovídá balíku. (46 %)
- Přibalený předmět je kreativně zpracován. (38 %)
- Přibalený předmět pochází od známé značky nebo známého inzerenta. (38 %)
- Přibalený předmět je kvalitní. (26 %)
Ověřené nápady na dárky a jiné předměty přidané do balení
1. Sleva na další nákup
„Děkujeme, že jste u nás nakoupili! Máme toho ještě mnohem víc! Podívejte se znovu a při dalším nákupu využijte slevu 30 %!“ Jednoduché a hezké gesto zároveň, které může být tím nejlepším byznys rozhodnutím, které má potenciál znásobit vaši prodejnost.
Můžete použít několik formulací:
- při dalším nákupu u nás máte dopravu zdarma,
- jako poděkování vám chceme dát kredit ve výšce 300 Kč na váš další nákup,
- nakupte u nás znovu se slevou 30 %.
2. Zbrusu nový katalogu se speciální nabídkou nebo vzorek
Přibalení vzorku je vynikající lákadlo pro podporu dalšího prodeje. Podobný efekt může mít i přibalení katalogu se speciální nabídkou, která je zákazníkovi šitá na míru. Představte si, že jste si na e-shopu s přírodní kosmetikou objednali uklidňující masku na tvář. K zakoupenému zboží by vám však přibalili i vzorek nejnovějšího přírodního oleje, který dokonale doplní účinky vámi zakoupeného zboží. Přibalený vzorek je vynikajícím nástrojem, jak zákazníkům představit i jiný produkt, který je zaujme, a o kterém by se možná jinak nedozvěděli.
3. Malé překvapení jen tak
Potěšit zákazníky můžete i bez toho, abyste v nich vyvolali pocit, že se jim snažíte prodat další produkt. Finančně nenáročný dárek překvapí většinu lidí. Jestli prodáváte oblečení, můžete do zásilky přidat nálepky, odznaky nebo mentolku se slevou na další nákup.
Dárkem můžete nejen zákazníka potěšit, ale také podpořit smýšlení o vaší značce. Pečlivě zvolený předmět, kterého cílem je přímá podpora značky, je vynikající marketingový nástroj. Teenagerské značky, environmentálně zaměřené značky, značky zastávající určité hodnoty nebo oslovující specifické cílové skupiny, můžou v balení zahrnout předmět, který podpoří smýšlení zákazníků o značce. Například, jestli váš e-shop prodává nářadí a doplňky pro zahrady, zákazníka, který si u vás objednal sadu samozavlažovacích květináčů, zaručeně potěší miniaturní balení semen lučních květů. Nejenže ho nesmírně potěšíte finančně nenáročným dárkem, ale šíříte i povědomí o vaší značky, která je pozorná, a která zná své zákazníky.
4. Chytře formulovaná prosba
Přibalené předměty můžou být skvělým způsobem, jak si od zákazníka vyžádat recenzi nebo ho požádat, aby svou zkušenost sdílel na sociálních sítích. Taková prosba však musí být chytře formulována.
5. Ručně psané poděkování
Nejjednodušší, nejlevnější a nejvíce personalizovaný předmět, jaký můžete do balení přibalit, je ručně psané poděkování. Tohle jednoduché gesto je speciálně vhodné pro začínající internetové prodejny. Představuje konkurenční výhodu, kterou veliké etablované e-shopy již nemohou realizovat. Využijte to proto pro vlastní výhodu.
Například, papír, který je součástí každého balení a zahrnuje rekapitulaci objednávky, může sloužit na mnohem víc než jen jako doklad o dodání. Přidejte do něj milý vzkaz, ve kterém zákazníkům povíte, jak jste rádi, že u vás nakoupili.
Několik rychlých tipů, jak zákazníkům napsat to nejlepší poděkování.
- Když vám to finance dovolují, použijte kvalitní papír a psací pomůcky.
- Zákazníka oslovte jeho jménem.
- Vyjádřete svůj vděk a důvod, proč mu personalizovaný vzkaz posíláte.
- Napište nějaký konkrétní detail opisující vaší radost z jeho nákupu.
- Zmiňte se o své budoucí interakci se zákazníkem.
- Poděkování ukončete profesionálním a milým rozloučením s podpisem.