Kdo si jako dítě nesložil papírovou čepici nebo nenechal vzduchem svištět vlaštovku? Na co tisknete Vaše faktury a firemní dokumentaci? Do čeho balíte Vaše vánoční dárky? To, co v dnešní době může působit obyčejně a běžně, patří bezesporu k největším vynálezům civilizace. Staří Egypťané například využívali předchůdce dnešního papíru tzv. papyrus, nejen jako psací materiál, nýbrž jej používali pro stavbu lodí. Obuv byla vyráběna za dob starého Egypta také z papíru. Bylo to první využití papíru jako „obalového“ materiálu vůbec! Praktické použití bylo na světě a papír jako nejstarší balící materiál začal psát svoji historii balení.
Obalový a balící papír je stále vysoce žádán a má značný podíl na roční produkci papíru jako celku. Jen v České republice činí podíl tohoto typu papíru přes 54 %. U tiskového a grafického papíru, tedy materiálu pro praktické seznamy na nákup, noviny z kiosku nebo kancelářský papír do každé firmy i domácnosti se toto číslo pochybuje kolem 30 %. Další 4 % připadá na hygienické papíry, kam řadíme ubrousky, kapesníčky a jiné toaletní papírenské zboží. Zbývajících 12 % zahrnují ostatní typy jako jsou např. speciální izolační papíry (olejový papír, térový papír), ceninové papíry atd.
Papír se ve všech svých podobách a formách prokazuje jako skutečně univerzální pomocník, což obzvláště dokazuje typický balící papír. S jeho pomocí lze obalit nejen nohy (jako staří Egypťané), ale zboží všeho druhu. U Rajapacku naleznete papíry o plošné hmotnosti od 60 do 125 g/m2, které umožňují individuální ochranu pro Vámi zasílané zboží. Například balicí papír v roli je vhodný pro těžké a ostrohranné zboží, kde se flexibilně přizpůsobí jeho tvaru i hmotnosti. Odolnost vůči roztržení, neprůhlednost či jeho antistatické vlastnosti – tyto kvality papíru zaručují nejvyšší možnou míru bezpečí pro Vaše výrobky.
Díky nejrůznějším rozměrům se adaptuje i na náročné požadavky při balení. V případě nižší spotřeby nebo při pravidelném užití stále stejného rozměru papíru, jsou k dostání archy předstříhaného balicího papíru. Pokud vyžadujete elegantnější formu papíru je všeobecně doporučován bílý balící papír. Pro křehké a hodnotnější předměty jako jsou výrobky z kůže, šperky nebo sklo si už Číňané, kteří v roce 105 p.n.l. papír vynalezli, vymysleli něco „extra“, tzv. hedvábný papír. Ať už své výrobky zabalíte do barevného nebo čistě bílého hedvábného papíru, či jím vyplníte nebo zafixujete produkty v dárkové krabici, hedvábný papír elegantně a nenuceně podtrhne celkovou prezentaci Vašeho zboží.
P.S. Pokud se budete poohlížet po páru nové obuvi, nezapomeňte se podívat na svůj balící stůl…ale to jsem zase na začátku:).