Na trhu není nouze o obalová řešení pro e-commerce. Přesto mezi širokou nabídkou, kterou máte k dispozici, zjistíte, že většině z nich chybí něco navíc, nádech kreativity, který by mohl potěšit vaše zákazníky a povznést vaši značku nad ty konkurenční. Dobrá zpráva: jste na správném místě, kde najdete originální nápady na obaly pro váš e-shop a kde si můžete vybudovat loajalitu zákazníků tím, že jim po nákupu poskytnete jedinečnou zkušenost.
Proč vytvářet originální obaly pro e-commerce?
Pokud se podíváme na odvětví maloobchodu, rychle zjistíme, jaké výhody přináší přijetí originálního obalu pro výrobek. V kamenném obchodě, na regálech, je výrobek více na očích, a proto se snadněji prodává. Na internetu se však výrobky na webových stránkách značky odhalují bez obalu. Jaký má tedy smysl vytvářet originální obal?
Existují minimálně tři dobré důvody, proč navrhovat kreativní obaly pro e-shop:
- Vaše obaly přispívají k zákaznické zkušenosti, kterou svým zákazníkům nabízíte. Vytváří emoce u zákazníka, který zásilku obdrží a který si tento zážitek bude ještě dlouho pamatovat.
- Odlišují vás od konkurence. V oblasti e-commerce, ať už působíte v jakémkoli odvětví, roste konkurence každým dnem. Zabalení vašich produktů do originálního obalu vám pomůže ukotvit image vaší značky v povědomí konkurence a obstát v této konkurenci.
- Pomáhají budovat loajalitu zákazníků. Zapamatovat si dobrou zkušenost znamená budovat loajalitu zákazníků.
Tolik dobrých důvodů, které byste měli mít na paměti při hledání nápadu na originální obal!
7 nápadů na originální obaly pro e-shop, které je třeba zvážit
Přemýšlejte nad rámec pouhého tisku obalů vašeho e-shopu, díky těmto inspiracím pro originální obaly, které zanechají v myslích vašich zákazníků trvalý dojem.
Personalizované balení zevnitř
Často přemýšlíme o obalech, které lze personalizovat zvenčí, pomocí potisku nebo ražby. I když to může být zajímavá metoda, lze ji skombinovat s ještě originálnější metodou: personalizací vnitřku obalu. S obalem, který zvenku vypadá jednoduše, ale po otevření odhalí sdělení na dně a klopách obalu nebo krabice, se odlišíte od konkurence. Uvnitř obalu můžete uvést své logo, svou hodnotovou nabídku, slogan aktuální marketingové kampaně nebo rady, jak svůj výrobek co nejlépe využít.
K personalizaci různých prvků obalu použijte náš personalizační nástroj Rajaprint: stačí několik kliknutí a vše zvládnete online pro vytvoření originálního obalu.
Prvky personalizovaného balení od třetích stran
Personalizace prvků třetích stran vašeho balení je metoda, která vyžaduje menší rozpočet než ta předchozí, ale která může pro vaše zákazníky znamenat zásadní rozdíl.
Můžete například zvážit:
- Personalizované lepicí pásky.
- Personalizovaný výplňový materiál – můžete si vybrat hedvábný papír, kraftový papír nebo pěnovou výplň s potiskem vašeho loga nebo sloganu, ale i výplňový materiál SizzlePak v různých atraktivních barvách.
- Personalizované etikety – natiskněte si na ně, co chcete, a nalepte je na vnitřní nebo vnější stranu obalu, abyste získali originální povrchovou úpravu.
Jednoznačně ekologicky odpovědné obaly
Sázka na ekologickou odpovědnost znamená surfování na obalovém trendu, který se nechystá zmizet. Vzhledem k tomu, že legislativa týkající se ekologických obalů se každým rokem zpřísňuje a očekávání spotřebitelů ohledně udržitelného rozvoje rostou, může být tento typ obalů jedině dobrou investicí.
Vybírejte proto obaly z materiálů jednoznačně šetrných k životnímu prostředí. Obaly vyrobené z pevné nebo vlnité lepenky, kraftového papíru nebo recyklovaných či biologicky rozložitelných materiálů ukáží vašim zákazníkům, že jste se zavázali k CSR.
Tím, že tyto závazky zviditelníte, hrajete na autentičnost, jednoduchost a spojení s přírodou: všechny hodnoty, které jsou spotřebitelům drahé.
Můžete například zvážit:
- Obálku s vystýlkou – 100% papír, recyklovatelný a ochranný. Lze jej personalizovat.
- Kraftovou papírovou lepicí pásku – estetická a efektivní. Zajistí bezpečnost vašich zásilek a zároveň jim dodá skutečně ekologický vzhled. Je také bio, protože se vyrábí z papíru pocházejícího z lesů obhospodařovaných udržitelným způsobem.
Nezapomeňte na obalu uvést, jak je navržen, jeho nízký dopad na životní prostředí a nejlepší způsob likvidace: je recyklovatelný? Může ho vaše cílová skupina znovu použít, místo aby ho vyhodila?
Zpáteční balení
Tento originální nápad s obalem je zajímavý, pokud máte vysoký počet vrácených výrobků nebo pokud nabízíte záruku „spokojenost nebo vrácení“. Zpáteční balení je navrženo tak, aby vydrželo dvě přepravy, a má dva systémy zavírání, které zajišťují výrobky v obalu během obou fází přepravy. Může se to zdát jako jednoduchý nápad, ale díky němu proběhne vracení zboží pro vaše zákazníky mnohem pohodlněji a zajistí, že se vám zboží vrátí v dobrém stavu.
Design na míru vašemu balení pro e-shop
Co kdybyste svůj obal navrhli tak, aby byl originálnější? Tento přístup vám může umožnit pracovat na několika odlišujících prvcích:
- Rozbalování vašich produktů. Můžete se například rozhodnout vytvořit ve svém obalu přihrádky pro různé části výrobku nebo přidat originální výřez pro otevírání obalu.
- Doručení do poštovní schránky v prvním kole doručování, abyste svým zákazníkům poskytli co nejlepší zákaznickou zkušenost s doručováním.
- Ekologický design vašich obalů, aby byly ještě šetrnější k životnímu prostředí. Je to dobrý způsob, jak se odlišit od ostatních, pokud svým zákazníkům vysvětlíte návrh svého obalu.
Propojené balení
V dnešní době plně digitálních technologií je propojený obal zajímavým originálním nápadem.
Koncept: na svůj obal, ať už je jakýkoli (krabice, tašky, sáčky atd.) natisknete QR kód nebo do něj integrujete NFC čip. Když jej zákazník naskenuje, je odeslán na webovou stránku, kde může pokračovat ve speciálním zážitku s vaší značkou. Můžete jim nabídnout návod, jak výrobek co nejlépe používat, extra slevu na další nákup na vašem e-shopu, soutěž, které se mohou zúčastnit…
Jediné omezení představuje vaše kreativita!
Kroky pro zahájení tvorby obalů pro e-shop
Ať už se zaměřujete na vizuální, ekologické nebo propojené aspekty balení, pro jeho efektivní návrh musíte projít několika klíčovými fázemi. Nejprve začněte tím, že jasně definujete cíle svého originálního návrhu obalu. Mohou to být marketingové, komunikační nebo logistické cíle. Tato fáze vyžaduje, abyste se sladili s různými oblastmi vaší firmy a zjistili, jaká jsou jejich očekávání a omezení. Poté můžete vytvořit vyčerpávající soubor specifikací, který zašlete svému návrháři originálních obalů produktů.
Tyto specifikace by měly obsahovat zejména:
- Popis vašeho výrobku a omezení s ním spojená: velikost, hmotnost, křehkost při dodání atd.
- Požadovanou velikost obalu
- Materiály, které chcete použít
- Označení, které má být na vašem originálním obalu uvedeno
- Grafickou kartu, kterou je třeba respektovat
- Představu o vašem rozpočtu
Jakmile si vyberete svého specialistu na výrobu obalů, vypracujte pro něj zadání grafického návrhu, který mu zašlete.
Tento brief by měl obsahovat:
- Vaše cíle
- Vaši cílovou skupinu
- Kontext, v němž chcete vytvořit tento originální obal (hodnotová nabídka vaší značky, nová marketingová kampaň, sezónní krabičky nebo dárkové balení atd.)
- Kreativní nápady, které považujete za zajímavé
- Příklady originálních obalů, které se vám líbí
Jste tedy nyní připraveni navrhnout originální obal, který zanechá v myslích vašich zákazníků trvalý pozitivní dojem?